سید مرتضی رازی رضوان الله
علیه روایت کرده است که
امام حسن عسکری علیه السلام فرمودند:
ای ابا هاشم! زمانی بر مردم بیاید که چهرههای آنان خندان و شاد باشد؛ ولی دلهایشان تیره و تاریک، سنت نزد آنها بدعت، و بدعت در بین آنان سنت باشد. مومن بین آنها حقیر بوده، و فاسق نزد آنان محترم و باوقار باشد. حاکمان آن ها نادان و ستمگرند و علمای آن ها به درِ [کاخها] و خانههای ستمگران رفت و آمد دارند [و درباری هستند]، ثروتمندان توشهی فقرا را میدزدند، و کوچکترها از بزرگتر پیش میافتند، و هر نادانی نزد آن ها اهل خُبره به حساب میآید و هر آگاهی فقیر شمرده میشود. بین با اخلاص و شکاک فرق نمیگذارند و میش را از گرگها تشخیص نمیدهند، علمای آنها بدترین مردم روی زمین میباشند؛ زیرا آنان میل به فلسفه و صوفیگری دارند. به خدا سوگند! آنها اهل برگشتن از حق و میل به باطل هستند. در دوستی مخالفین ما زیادهروی میکنند و شیعیان و دوستان ما را گمراه میکنند. اگر به مقامی رسیدند، از خوردن رشوه سیر نمیشوند، و
اميد ظهور...
ما را در سایت اميد ظهور دنبال میکنید
برچسب: نویسنده: بازدید: 300 تاريخ: سه شنبه 30 بهمن 1397 ساعت: 17:04